onsdag 2 maj 2012

Spicy Indisk Chicken Curry LCHF


Igår gjorde jag en Chicken Curry. Jättegod, men oj så stark den var. Hade jag ju kunnat lista ut med två 
gröna chilifrukter i. Nästa gång jag gör den får det bli en halv chili. Männen i familjen gillade dock hettan. Jag åt grytan tillsammans med kokt broccoli och lite strimlad röd paprika. Övriga familjen la till lite ris också.

4 portioner

600 gram kycklingfilé
3 gula lökar
4 vitlöksklyftor
2 gröna chilifrukter (eller mindre om du är en fegis som jag)
3 msk olja
4 tsk gul curry
2 tsk mald koriander
2 tsk kardemumma
1/2 dl färsk riven ingefära
4 msk tomatpuré
4 dl hönsbuljong
1 burk kokosmjölk
Salt och peppar


Receptet hittade jag hos En smak av Karin
Lägg till bildtext






2 kommentarer:

  1. Du har såååååå mycket goda (verkar det som iaf) recept upplagda Linn. Jag måste genast testa! tack för LCHF tips!

    SvaraRadera
  2. Vad kul Jenny! Du får väl komma hit och äta någon dag. Kycklingsoppa och de goda LCHF ostfrallorna alt fröbröd. Kan det passa? Kram

    SvaraRadera