fredag 18 maj 2012

Dumlefluff

Barnsligt enkelt att göra och farligt gott att äta...om man gillar SÖTT. Värsta sockerbomben. Ska användas som en av fyllningarna till sonens födelsedagstårta. Återkommer med tårtan när den är klar, men tills dess bjuder jag på det här receptet. Ska tydligen passa till dessert också, men jag är tveksam. Till och med jag som ÄLSKAR Dumle och gillar SÖTT tycker att det smakar lite sliskigt. Jag hoppas att det söta tonas ner lite av Päronmoussén som ska ligga i det övre lagret på tårtan.

3 dl grädde
180 gram Dumlekola (23 stycken räknade jag till)

Värm grädden men den får inte  koka. Dra av kastrullen från spisen. Lägg i Dumlen (skuren i små bitar) och rör om tills den smält. Ställ in i kylen i minst fem timmar. Vispa sen grädden som vanligt.

Receptet hittade jag här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar