måndag 24 oktober 2011

Vecka 43

Ny vecka nya tag. Förra veckan var den värsta i mitt liv och det blev lite si och så med maten. Tänker inte berätta mer om det här, men kanske att jag skriver en rad om det på min andra blogg Jonssons Underbara Kaos. Här fortsätter vi att koncentrera oss på maten. Ikväll ser jag fram emot att få hem en ny leveranas från Linas Matkasse (LM=Linas Matkasse). Den första veckan föll oss i smaken och bjöd på två nya Jonsson favoriter som kommer att lagas många gånger hemma i vårt kök. Att den ena av dem var den vegetariska rätten som alla var stora skeptiker till är extra kul. Den här veckan kommer följande meny att serveras hemma hos oss:

Måndag: Linns mumsiga linssoppa  
Tisdag: Ugnsbakad lax m mangosalsa o matkorn (LM)
Onsdag: Currykyckling m banan o cashewnötter (LM)
Torsdag: Ajvargratäng m cashewnötsallad (LM)
Fredag: Kalkonschnitzel m rotfruktssås o klyftpotatis (LM)
Lördag: Kikärtsgryta m ris (Veganlunch min kusin till ära)
Söndag: Paprika- o tomatgratienerad jägarfalu m pasta (LM)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar